Stel een vraag via
Whatsapp

Vermoeide ogen?

Merkt u ook dat uw ogen vermoeid raken na het urenlang dragen van uw contactlenzen? En dat uw zicht dan niet meer zo helder is als u zou willen, zeker als uw ogen overdag intensief worden blootgesteld aan digitale schermen? Dan bent u niet alleen. Onderzoek heeft uitgewezen dat twee derde van alle contactlensdragers ’s avonds graag overschakelt op een bril om televisie te kijken, digitale toestellen te gebruiken of een boek of magazine te lezen. Daarom heeft ZEISS speciaal voor contactlensdragers een nieuw en innovatief brillenglas ontwikkeld dat uw ogen verfrist na het dragen van uw contactlenzen: EnergizeMe.

Unieke combinatie

EnergizeMe van Zeiss is de ideale oplossing voor iedereen die meer dan drie tot vijf dagen per week contactlenzen draagt, en zijn of haar ogen de rest van de tijd rust wil gunnen. Maar EnergizeMe-glazen doen meer dan alleen maar ontspanning en verfrissing bieden aan uw vermoeide ogen: ze helpen ook extra vermoeidheid beperken of voorkomen, voornamelijk bij het gebruik van digitale media. Om perfect te voldoen aan de behoeften van contactlensdragers bieden deze nieuwe brillenglazen een unieke combinatie van een specifiek op lensdragers afgestemd glasontwerp, een innovatieve technologie en een kwalitatief hoogwaardige coating.

EnergizeMe Design

Met EnergizeMe heeft de gerenommeerde Duitse fabrikant ZEISS een speciaal brillenglas ontworpen, dat is aangepast aan het specifieke kijkpatroon van contactlensdragers en dat oogvermoeidheid beperkt of zelfs helemaal voorkomt nadat de contactlenzen werden uitgenomen. Het speciale ontwerp weerspiegelt het typische kijkgedrag van de lensdrager, waarbij in het bijzonder rekening wordt gehouden met de bewegingen van het hoofd en de ogen. Dankzij dit aangepaste ontwerp met een breed gezichtsveld hoeven uw ogen zich minder aan te passen en verloopt de omschakeling van contactlenzen naar bril en omgekeerd veel vlotter.

Digital Inside

Doordat we steeds meer gebruikmaken van digitale media, moeten onze ogen steeds vaker wisselen tussen nabij en veraf, wat visuele stress of digitale oogstress kan veroorzaken. Dat geldt overigens ook voor onze vrije tijd, waarin we door de sociale media steeds minder loskomen van onze smartphone of waarin we rustig de krant willen lezen op onze tablet. De Digital Inside-technologie optimaliseert het brillenglasontwerp voor het lezen van zowel digitale apparaten als klassieke printmedia (met een ideale leesafstand van ruwweg 35 tot 40 centimeter), waarbij vooral ook de overgangen tussen leesafstand en grotere kijkafstanden worden verzacht.

DuraVision BlueGuard

Digitale beeldschermen en moderne lichtbronnen (zoals ledverlichting en spaarlampen) verspreiden onder meer een zogeheten ‘blauw licht’, dat door veel mensen als onaangenaam en belastend wordt ervaren. Daarom zijn de EnergizeMe-brillenglazen standaard voorzien van een DuraVision BlueGuard met blauwlichtfilter. Deze filter zwakt het hoogenergetische blauwe licht met een golflengte van 390 tot 440 nanometer af, zonder de positieve eigenschappen weg te nemen van blauw licht met een golflengte van 450 tot 500 nanometer. Tegelijk neemt ook het visuele contrast toe.

Drie versies

EnergizeMe van Zeiss biedt de perfecte brillenglasoplossing voor elk type contactlensdrager. Het gamma omvat drie versies die stuk voor stuk aansluiten bij een andere levensstijl en dus grosso modo gericht zijn op een specifieke leeftijdsgroep. Zo zijn de EnergizeMe Unifocaal-glazen optimaal voor sociaal actieve mensen van twintig tot dertig jaar, die dus in het digitale tijdperk geboren zijn. Voor contactlensdragers van dertig tot veertig jaar raden we EnergizeMe Digital aan, terwijl EnergizeMe Multifocaal ideaal is voor veertigplussers die multifocale contactlenzen dragen. Het hele gamma is standaard voorzien van Digital Inside én DuraVision BlueProtect.

Deze bril is toegevoegd aan uw winkelmandje.

Bekijk winkelmandje

Terug

Deze bril is toegevoegd aan uw brillenmandje.

Bekijk pasmandje

Terug

Dankjewel voor de registratie op onze nieuwsbrief. Uw kortingscode van 10% zou ondertussen in uw mailbox aangekomen moeten zijn.

Terug